by Steve Cordle, www.crossroadsumc.org
I am part of a tradition which reserves certain ministry functions for ordained pastors — and it takes a seminary degree and lots of approvals to become ordained. I want to honor our polity, so I abide by these directives (albeit sometimes creatively).
But I must admit that an uninitiated person reading the Bible would not naturally come up with the notion of “clergy†and “laity.†After all, Jesus picked fishermen to be his disciples, not scribes or priests. People were amazed at the first apostles, realizing they were “unschooled and ordinary men†(Acts 4:13).
Throughout church history we see that whenever profound renewal breaks out, one of the by-products is the release of God’s people for ministry. From the Waldensians and the Franciscans in the Catholic Church to the Reformation doctrine of “Priesthood of all believers,†the direction is always to release God’s people to ministry. During the Wesleyan revival in 18th century England, John Wesley (the father of the modern small group movement) empowered miners, common laborers, and women to be group leaders and preachers.
The weight of biblical and historical evidence is that God wants to release all His people into his mission in the world. One of the most beautiful characteristics of a cell church is that it promotes equipping and releasing of the saints into real ministry: evangelizing, discipling, pastoring others.
Each church has its own understanding of the role of pastors and members, whether it is defined in a book of polity or simply by tradition. But in order to function as a cell church — indeed, as a biblically functioning church — we must continually knock down walls which keep people from ministering fully in the Kingdom of God.
One of the ways I do that is to be deliberate in including non-ordained people in functions which our tradition reserves for pastors. For example, when I do a baptism, I often do it at a group meeting with the group leader right alongside me. And when we celebrate Communion as a church, I distribute the elements to group leaders who then share them with the congregation.
How do you empower your people for ministry?
Steve
Spanish blog:
Liberando al pueblo de Dios.
Por Steve Cordle, www.crossroadsumc.org.
Soy parte de una tradición que reserva ciertas funciones del ministerio para pastores ordenados – y toma un ttulo de seminario y muchas aprobaciones para ser ordenado. Quiero honrar a nuestro sistema, por lo que cumplo con estas directivas (aunque a veces de manera creativa).
Pero debo admitir que una persona no iniciada en la lectura de la Biblia no viene naturalmente a la noción de “clero” y “laicos”. Después de todo, Jesús escogió pescadores para ser sus discpulos, no escribas y sacerdotes. La gente se sorprendió de los primeros apóstoles, dando cuenta de que eran “hombres sin instrucción y corriente.” (Hechos 4:13).
A lo largo de historia de la Iglesia, vemos que cada vez que estalla una profunda renovación, uno de los subproductos es la liberación del pueblo de Dios para el ministerio. De los valdenses y los franciscanos en la Iglesia Católica a la doctrina de la Reforma del “sacerdocio de todos los creyentes”, la dirección es siempre para liberar al pueblo de Dios en el ministerio. Durante el renacimiento de Wesleyan en el siglo XVIII en Inglaterra, John Wesley (el padre del moderno movimiento de pequeños grupos) facultaba mineros, trabajadores comunes y mujeres para ser lderes de grupo y predicadores.
El peso de la evidencia bblica e histórica es que Dios quiere liberar todo su pueblo en su misión en el mundo.
Una de las caractersticas más hermosas de una iglesia celular, es que promueve el equipamiento y la liberación de los santos en el ministerio real: evangelizando, discipulando, pastoreando a otros.
Cada iglesia tiene su propia comprensión del papel de los pastores y miembros, sea que esté definido en un libro de poltica o simplemente por tradición. Sin embargo, para funcionar como una iglesia celular — de hecho, como una iglesia bblica — debemos golpear continuamente las paredes que mantienen a la gente ministrando plenamente en el Reino de Dios.
Una de las formas que hago esto, es para ser deliverado en la inclusión de las personas no ordenadas en las funciones que nuestras tradiciones reserva solo para los pastores. Por ejemplo, cuando hago un bautismo, lo hago a menudo en una reunión de grupo con el lder del grupo justo a mi lado. Y cuando celebramos la comunión como Iglesia distribuyo los elementos a los lderes del grupo que luego comparten con la congregación.
¿Cómo das autoridad a tu gente en el ministerio?.
Steve
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